In de winter van 2015 is in het Louis Couperus Museum, het Panorama Mesdag en de Mesdag Collectie het project Chansons grises te zien. Ontwerper Peter George d'Angelino Tap verbeeldt literaire en auditieve inspiratie op persoonlijke wijze. In het werk van Couperus zijn tegenhangers gezocht van de gedichten van Paul Verlaine die in de Chansons Grises op papier zijn gezet. De reeks gedichten van de hand van Louis Couperus, die museummedewerker Frans van der Linden samen met Peter George heeft uitgezocht, heeft als titel Poèmes pourpres meegekregen. Deze reeks wordt op dit moment tot een liederencyclus verwerkt. Bezoekers kunnen deze beluisteren in speciaal voor dit doel ontworpen stoelen, die zijn geborduurd met de teksten van de gedichten in kwestie. Aan de muren hangen ontwerpen, geïnspireerd door de tekeningen van Carel de Nerée tot Babberich die de vorige winter in het museum werden geëxposeerd.
(zie: http://www.louiscouperusmuseum.nl/content/39-witte-nachten). De tentoonstelling wordt voltooid met twee 'kleermakersbeelden' van Couperus en Verlaine zelf.
Panorama Mesdag vertoont 21 kleermakersbeelden, geïnspireerd op de kleuren van schilderijen van Mesdag en Van Gogh en de tekeningen van Carel de Nerée tot Babberich, alsmede een reeks van zeven wandkleden naar thema's van de gedichten van Louis Couperus. In de Mesdag Collectie zijn vier tafels met speciaal ontworpen servies, bestek, tafel- en vloerkleden te bewonderen. (zie:http://denhaagmesdag.nl/home/programma/). De drie exposities vormen één geheel en moeten dan ook worden opgevat als een Gesamkunstwerk.
Deze tentoonstelling werd mogelijk gemaakt dankzij de Foundation for Sartorial Concepts.