zondag 26 januari 2020 - hartstocht achter de horren - wim tigges over haagse romans rond 1900 - aanvang 16:00 uur

26 januari 2020

Wim Tigges, docent en onderzoeker Moderne Letterkunde in Leiden, komt vertellen over zijn boek Hartstocht achter de horren. Haagse romans rond 1900.  In zijn boek bespreekt hij romans van bekende Haagse auteurs als Louis Couperus en Marcellus Emants, maar ook van minder bekende, indertijd populaire schrijvers als Jeanne Reyneke van Stuwe, Henri Borel, en Cornélie Noordwal. Alle verhalen spelen zich af in Den Haag. Ze geven een fascinerend inkijkje in met name het vaak nogal onstuimige liefdesleven van de hoofdpersonen, een ‘hartstocht’ die zich in het gezapige Haagse rond 1900 vaak in het geniep, als het ware ‘achter de horren’, moest afspelen.

De kosten voor deze lezing, inclusief drankje en museumbezoek, bedragen €12,50. Amici en Museumkaart houders betalen €10,--. U kunt zich voor deze middag aanmelden bij info@louiscouperusmuseum.nl.