zondag 16 februari 2020 - Film 'Satyricon' van Federico Fellini - inleiding john sillevis - aanvang 16:00 uur - volgeboekt!!!!!

16 februari 2020

In het kader van de  expositie De Berg van Licht vertonen wij de beroemde film van Frederico Fellini uit 1969, Satyricon, naar Gaius Petronius’ roman van diezelfde titel. Petronius (27-66 AD) was ‘arbiter elegantiarum’ tijdens de regering van keizer Nero (54-68 AD), wiens wrede en decadente bewind wel vergeleken is met dat van Helegabalus. John Sillevis houdt een inleiding op de film. De film heeft Engelse ondertiteling.

In het Rome van de eerste eeuw na Chr. wordt een poging tot zelfmoord door Encolpio verijdeld door een plotselinge aardbeving. Hij gaat op zoek naar zijn schoolvriend Ascilto, en ontmoet tijdens zijn zoektocht vele opmerkelijke mensen en maakt vreemde avonturen mee.

De kosten voor deze middag, inclusief drankje en museumbezoek, bedragen €12,50. Amici & Museumkaart houders betalen €10,--. U kunt zich voor deze middag aanmelden bij info@louiscouperusmuseum.nl.