Feest der poëzie: Van en over couperus

3 juni 2018

Het Feest der Poëzie en het Louis Couperus Museum brengen u een korte versie van deze afwisselende voorstelling met werk van en muziek uit het werk van de grootste Nederlandse romanschrijver.

Voordrachtskunstenaar Simon Mulder brengt bekend en minder bekend werk van Louis Couperus; verwacht u fragmenten uit De berg van licht, en de korte verhalen 'Het spoorwegongeluk' en 'Het verbeelde leven'. Hij is oprichter van het Feest der Poëzie, een organisatie die literaire voorstellingen produceert, werkt als docent klassieke talen op een middelbare school en treedt op in binnen- en buitenland met poëzie en proza van hemzelf en anderen.

Tevens wordt een opname van fragment uit De berg van licht door voordrachtskunstenaar Albert Vogel jr. (1924-1982) ten gehore gebracht. Deze voordrachtskunstenaar bracht decennialang een veelgeroemd Couperusprogramma onder de titel Van en over Louis Couperus.

Pianist Daan van de Velde en Simon Mulder presenteren ten slotte een declamatorium voor piano en stem op Couperus' korte verhaal 'De Binocle', speciaal ontwikkeld voor deze voorstelling. Daan van de Velde volgde een bijvak piano bij het Koninklijk Conservatorium te Den Haag en promoveerde daarnaast in de taalwetenschap; hij brengt met nieuw gecomponeerde Leitmotiven de Wagneriaanse thema's die Couperus heeft verwerkt in dit beroemde korte verhaal tot leven.
Meer informatie over het Feest der Poëzie: www.feestderpoezie.nl

Aanvang: 16.00 uur. Tijdig reserveren is gewenst!

De kosten, inclusief drankje en museumbezoek, bedragen €12,50. Amici, Museumkaart en RotterdamPashouders betalen: €10,--. U kunt zich voor deze bijzondere middag aanmelden bij info@louiscouperusmuseum.nl